Advies Variabel Pensioen
Wij sluiten alleen een variabele pensioenuitkering af op basis van een advies van een gecertificeerd pensioenadviseur.
Waarom een onafhankelijk advies?
Variabel Pensioen is een risicovol complex financieel product. Een variabele uitkering is aantrekkelijk, omdat de uitkering bij aanvang vaak hoger is dan een Vast Pensioen. Maar als de beleggingsresultaten tegenvallen of de rente daalt, dan kan een variabele uitkering ook lager uitvallen dan een Vast Pensioen.
Een klant moet kunnen bepalen of een variabele pensioenuitkering wel bij zijn of haar situatie past. Daarom moet hij of zij zich laten adviseren.
Let op!
Vanaf 1 november 2024 kunt u geen offerte voor Variabel Pensioen meer aanvragen bij Centraal Beheer PPI. U kunt hiervoor terecht bij een verzekeraar van uw keuze. Bijvoorbeeld: Centraal Beheer.
Er kan gekozen worden voor een vaste of variabele pensioenuitkering. Centraal Beheer is onze standaard verzekeraar voor een vaste pensioenuitkering. Meer informatie is te vinden op de website van Centraal Beheer https://www.centraalbeheer.nl/inkomen-en-pensioen/verschillen-vast-variabel-pensioen.
Informatie over Variabel Pensioen voor de adviseur
Wij vertellen u graag meer over Variabel Pensioen, zodat u uw klanten goed kunt adviseren.
Meer informatie over Variabel Pensioen:
- Op deze pagina leest u meer over Variabel Pensioen
- Bekijk de Algemene Voorwaarden
- Download de brochure 'Doelgroep, doelstellingen en distributie Variabel Pensioen'
Sluit een samenwerkingsovereenkomst
Wilt u klanten advies geven over Variabel Pensioen van Centraal Beheer PPI? Sluit dan een samenwerkingsovereenkomst met ons.
Heeft u hier vragen over? Neem dan contact met ons op.
Klantacceptatieproces
Als wij een getekende offerte hebben ontvangen, starten wij een klantacceptatieproces:
- Wij controleren de gegevens van uw klant
- Is uw klant nog geen relatie van Centraal Beheer PPI? Dan moet hij/zij zich identificeren
- Wij sturen hiervoor een uitnodiging
- Uw klant maakt zelf een identificatieafspraak
- Als het klantacceptatieproces is afgerond, sturen wij een registratienummer
Het klantacceptatieproces kan enkele weken duren.
Implementatie
- Als de klant geen pensioenkapitaal bij ons heeft opgebouwd, wachten wij tot de waardeoverdracht is afgerond
- Als alles vóór de 5e van de maand waarin het pensioen ingaat gereed is, kan de uitkering nog dezelfde maand plaatsvinden. Als dat niet lukt, keren wij het pensioen van de eerste maand in de tweede maand alsnog uit
- De klant krijgt toegang tot een pensioenportaal. Hier kan hij/zij de waardeontwikkeling van het belegd vermogen volgen
- Vlak voordat het pensioen ingaat, sturen wij een definitieve berekening van het pensioen dat wij de rest van het jaar uitkeren.